mandag, oktober 16, 2006

Mandag

Javel, boys and girls (eller skal jeg si hei mu?), da var nok en helg gått over i historien. Jeg rangerer den sånn midt på treet. Fredagen var bestemor og farfar på besøk, jeg hadde planer om å flykte etter middag, men sånn ble det ikke. Og det var veldig hyggelig faktisk. Jeg sier faktisk fordi familiekvelder tradisjonelt sett er ganske kjedelige. Men ikke denne. Lørdag sto også i familiens tegn, da var mormor på besøk for å feire bursdag og spise fårikål. Men da hun gikk hjem gikk jeg ut. Jeg gikk på Nomaden. Jeg er ikke fan av Nomaden. Jeg ville ikke gå på Nomaden. Så, selv om kvelden etter hvert ble ganske så hyggelig, så er jeg enda mindre fan av Nomaden nå enn det jeg var tidligere.

Ellers så fikk jeg en hyggelig nyhet idag. Min venninne Linda har fått en liten beibis. Hun fikk ham for en ukes tid siden, men idag fikk jeg mms med bilde og greier. Den første av de jeg har vokst opp med som har fått barn. Nå ville det kanskje vært naturlig å snakke om å føle presset og greier, men det gjør jeg ikke så det gidder jeg ikke. Men jeg jubler høyt og klart for Linda og gleder meg stort til å få se vidunderet. Vanligvis er jeg redd barn, men jeg har en følelse av at han her ikke er så skummel som de pleier å være. Jadajada, bare le. Redd barn tenker du, hvor teit er ikke det. Men jeg skal le høyt når du tilkaller meg for å fjerne edderkoppen i dusjen din.

5 kommentarer:

tonelill sa...

Press meg her og press meg her...
Når tiden er inne, sier jeg.

Anonym sa...

Yeah! jeg har blitt fast inventar! Jeg støtter at barn er skumlere enn edderkopper, men om ti år inntar vi byens cafeer med vognene våre. be afraid.

Tevanga sa...

Hahaha, kanskje du har rett. Eller kanskje jeg bare dukker opp med en liten hund. Så kan jeg dikke og dulle litt med andres barn og rusle en tur med Skruff etterpå.

Anonym sa...

Små hunder er for de med luft i pupp og hode. Men vi har jo forresten en avtale - du tar bleieskifttida, og jeg overtar når de begynner på skolen.

Tevanga sa...

Ja. Jeg lurer på om jeg må trekke meg der. De er mest snørrete før de begynner på skolen. Jeg hater snørr. Og, jeg mener ikke så små hunder, da. En skotsk terrier er drømmen. Jeg er ikke så fan av gnagere at jeg vil ha en hund som ser ut som en.