onsdag, oktober 18, 2006

Litt nervøs en periode der

Igår snakka jeg med pappa på telefonen. Han er på Kreta, og mamma og jeg reiser etter på lørdag. Pappa hadde foruroligende nyheter. Det var flom. Flyplassen var stengt. Leiligheten vår var ikke i faresonen, men alle leilighetene under oss var oversvømt. Gulvtepper flyt, det sto vann 20 cm oppover veggen. Idag hørte jeg på nyhetene på p1 klokka 12. "Det er erklært unntakstilstand på store deler av Kreta på grunn av flom i natt". Hæ? Flom i natt også? Skal dette ingen ende ta? Hva skjer med turen vår? Er det skjedd mer? Lever leiligheten vår fremdeles? Men så fant jeg en artikkel på dagbladet.no etter en stund. Ingen fare. De er bare litt treige med å rapportere. Flyplassen er åpen. Rethymno lever. Enda er det flere dager til vi reiser. Alt i orden. Dette ordner seg. Faren over for nå.

2 kommentarer:

Kine sa...

Dumpet borti siden din når jeg prøvde å finne stoff om flommen på mitt elskede Kreta. Vi har familiehus på kreta og jeg ringte spent til mamma for å høre om alt stod bra til :) Det gjorde det! Takk for at de ligger litt opp i fjellsiden!

Så flott å se at andre også blir redd på sine leiligheters vegen :) Håper på tilstandsrapport fra Kreta når du kommer hjem :) Flott øy hvertfall!

Hilsen en annen Kretaelsker som lengter til påske - da skal jeg ned igjen!! Kine

Tevanga sa...

Hei Kine! Selvsagt blir man nervøs når man hører om storm og flom og uvær på sitt elskede Kreta (det er også en frase jeg benytter ofte :o) )
Hvor ligger huset deres? Bra det sto bra til der, var ganske ille der en periode skjønte jeg.
Jeg regner også med å dra nedover igjen til påske. Foreldra mine drar da hvertfall, jeg må se litt på jobb og sånt, men det er det som er den foreløpige planen.

Eget blogginnlegg kommer med tilstandsrapport!