fredag, desember 01, 2006

-Og vips så hadde hun dysleksi...

Lindsay Lohan hsr vært ute og skrevet et kondolansebrev som ikke henger sammen. Det sies at hun må ha skrevet det i fylla. Dette har jeg ikke tenkt å ta stilling til, men jeg har lest brevet, og det er fullt av usammenhengende setninger og grammatiske feil i tillegg til ortografiske feil. Hvordan frk Lohan skriver og formulerer deg bryr meg ikke så veldig. Det som derimot bryr meg er at dagbladet gjennom sin kjendis.no skriver at Lindsay Lohan mobbes for dysleksi. Å, kom igjen. Dysleksi? Hvor i artikkelen står det at hun har dysleksi? Har advokaten hennes sagt at hun lider av det? Har legen hennes sagt det? Har Lohan selv sagt det? (Om så er tilfelle, så nevnes det i hvert fall ikke i artikkelen.) Neida, det er kjendis.no som sier det. At man ikke kan grammatiske regler, formulere en sammenhengende setning eller stave er ikke synonymt med at man har dysleksi. Vis meg legeattesten.

Ingen kommentarer: