mandag, desember 18, 2006

O' jul med din glede og barnlige lyst.

Nå begynner jeg å glede meg til jul. Det er minusgrader ute, og på lørdag hørte jeg på julesanger. Jeg er så godt som ferdig med julegaver (det gjenstår bare å pakke dem inn. Aaargh!), er nyfrisert og nesten blakk og fornøyd.

Jeg er glad i moderne julesanger. Minst like mye som klassiske julesanger. Man kan argumentere mot dem ved å si at "men det er jo bare vanlige kjærlighetssanger med litt jul rundt". Jaja, mange av dem er det. Men jeg synger om "Et barn er født i Betlehem" og "Hvor de vet at vor Gud er skjønn" enda jeg er langt fra overbevist om at dette barnet var så mye å rope hurra for, og stiller meg sterkt skeptisk til eksistensen av en Gud, og i hvertfall til påstanden om at Han er skjønn. Nei, gi meg heller "Last Christmas", " All I Want For Christmas Is You" og "Fairy-Tale of New York".

Og så har jeg kjøpt antrekk til nyttårs. Det kan brukes i jula også, og med en liten vri blir det to forskjellige antrekk. Mihihihihiiihihi. Jeg GLEDER MEG TIL JUL!!!! Og til NYTTÅRSAFTEN!!!! I tillegg ELSKER jeg 17. mai, og bursdager.

Jeg er en høytidsnerd, og ikke flau over det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan antrekk?

Tevanga sa...

Å, det varmer mitt hjerte at du spør, Øystein. Det er en lilla kjole, halterneck, litt tungt, glatt stoff og plissèskjørt som begynner under puppene. Til kneet ca. Så på nyttårs blir det bukse under, og på julaften blir det strømper. Vips, to antrekk! Fantastisk.
Hva skal du ha på deg i jula da?