onsdag, desember 13, 2006

Morderen er løs.

Jeg har alltid hatt en spesiell interesse for seriemordere, og når England nå rystes av en sørger jeg for å følge nøye med.
Før jeg går videre må jeg få understreke at jeg synes saken er forferdelig, og det at jeg fascineres av seriemordere gjør ikke at jeg sympatiserer med Ipswich-morderen på noen måte.

Det skrives i avisene at alle i den lille byen er redde for å gå ut om kveldene, at prostituerte er redde (med god grunn tydeligvis) og at "vanlige" folk bekymrer seg for at morderen skal drepe andre enn prostituerte hvis han ikke finner prostituerte å drepe.

Det jeg imidlertid lurer på, er hvordan det EGENTLIG ser ut der. Byen er jo full av journalister, spesielt opptatt av de prostituerte og horestrøket. Byen ser jo så øde ut på bildene og filmene, men hvordan hadde det sett ut hvis journalistene ikke hadde passet på å unnlate å vise sine kollegaer? Jag undras.

Men jeg liker IKKE at ei av mine beste venninner er der borte for å dekke saken for VG nett. Hun har lovt å si fra når hun er tilbake i Norge. Jeg håper det ikke er så lenge til.

1 kommentar:

Tevanga sa...

Hun er hjemme ja. Kom på fredag kveld, heldigvis.
Jeg vil veldig gjerne til Bergen, men ikke i regnet. Det har vi hatt nok av her.. ;o)
Men seriøst, jeg skal prøve på det i løpet av vinteren/våren. Det er bare det at jeg jo jobber, og det tar liksom litt tid å komme seg oppover, da...