søndag, desember 10, 2006

Jeg - et friluftsmenneske?

Neida, jeg har ikke forandra meg så radikalt som overskriften kan antyde. Men, jeg har vært ute på lang tur idag. Min svenske venninne Hanna og jeg skulle egentlig gå søndagstur forrige uke, men grunnet litt vel heftig festing lørdagen så ble det utsatt til idag. Så, vi kledde på oss og gikk ut i desembervarmen (andre søndag i advent - 0 grader. Og det er kaldere enn på lenge. Hva GIR du meg?)

Etter å ha vandret litt på måfå endte vi etter hvert opp på vei rundt Østensjøvannet. Og hva fant vi her? Gåsunger og rakler. Og snø, men den kom fra ishallen. Og det var så deilig å gå rundt vannet! Vanligvis pleier jeg å legge søndagsturen til mer sentrumsnære områder, men jeg tror jaggu jeg skal gå mer i skogen. Jeg hadde glemt hvor mye jeg liker det.

Etter en snartur innom Brynsenteret og jule- eller bursdagsgavekjøp til mamma, hadde vi fremdeles en hel time igjen til middag. Så da benyttet vi anledningen til å ta en liten sightseeing rundt på Vålerenga. Jeg tok på meg guidehatten og viste Hanna de viktigste stedene i området. Som hun selv sa; hun må jo vite hvorfor hun har Vålerenganøkkelen som hun arva da hun flytta inn på det gamle rommet mitt i kollektivet. :o) Ære være.

Ingen kommentarer: