mandag, februar 12, 2007

I don't like mondays.

Virkelig. Mandag er ikke min favorittdag her i verden. Jeg skulle gjerne hatt en dag til etter søndag og kommet meg igjen etter helga. Lørdagen var rolig og om ikke helt hvis så i hvert fall bare såvidt lysegrå, men det ble seint uansett. Den dagen kom nemlig særdeles seint igang. Etter fredagens eskapader på Garage var formen noe redusert må jeg innrømme. Men det var veldig gøy! Alle dere som ikke var der gikk glipp av noe. For tenk. Konserten var jo knæll og festen var knæll. Men folk som spanderer øl etter at jeg egentlig har innsett at det holder, de har jeg ikke så mye til overs for. Iallfall ikke dagen etterpå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Angående disse menneskene man ikke har noe til overs for, de ølspanderende lyse engler med ukjente hensikter, hvis motiver man enten kan betvile eller ei: Burde vi bare ta det vi får, eller er det til vårt eget beste å nekte oss selv overstadig benytelse. Jeg bare tenker høyt. TEnk gjerne høyt tilbake.

Tevanga sa...

Hva man burde er vel varierende på bakgrunn av hvor mye man selv har unnet seg på forhånd. Om denne ene (eller i dette tilfellet disse to) ekstra enhetene fører til en drastisk reduksjon i formen (både på det aktuelle tidspunkt og dagen derpå) er det vel ikke til å nekte for at det er til vårt eget beste å avstå, avslå høflig, men bestemt. Problemet er jo imidlertid at dømmekraften som gjør at man klarer å avstå, på dette tidspunkt er så svekket at man tror at det lureste er å ta det man får.

Er det derimot tidligere på kvelden og man fremdeles har en form som tilsier at man tåler litt til så er det jo like greit å bare ta det man får. Så lenge man er i stand til å vurdere og evt motstå de eventuelle bakenforliggende motivene...
Eller?