mandag, mars 26, 2007

Dette gleder jeg meg til:

På oppfordring fra Øystein, her kommer en liten liste over ting jeg gleder meg til:

-Våren.
Nå kan det argumenteres at våren allerede er her, men til det sier jeg bare at jeg gleder meg til den kommer enda mer. Og jeg gleder meg over at den kommer.

-Påskeferie på Kreta.
Våren på Kreta er herlig. Da er det grønt og fint og frodig over alt, sola er deilig og varmere enn her og feiende flott. Når jeg kommer til Kreta gleder jeg meg til
-Å bade
- Å sole meg
-Krydderlukt
-Deilige lunsjer og lange frokoster
-Å sitte på verandaen om kvelden
-Pizza på Giovanni's
-Påskeegg

- Sommeren.
Tenk, det er spådd en knallsommer.

- Neste utepils og alle utepilsene i sommer.

-Å grille.
Sommerkoteletter og pølser og mais og fisk og grønnsaker i folie og alt sammen med potetsalat til.

- Å drikke øl eller kaffe og kanskje spille spill eller bare skravle med venner eller være alene og lese en bok i parken.

-Å sitte på Evita på Grønland og drikke iskaffe og se på mennesker eller lese en bok eller et blad.

-Å spise middag på Ali Baba.

- Jordbær.

-Å kjenne at jeg er litt rød og varm i kinnene etter å ha sittet ute på kafè i sola i noen timer.

- Og akkurat nå gleder jeg meg til jeg er ferdig på jobb sånn at jeg kan gå ut i det fine været med solbrillene mine.

Jeg ser at det er mye inntak av væske i det jeg gleder meg til. Jeg liker å være ute og drikke, særlig øl eller kaffe. Det er en grunn til at det går mye penger om sommeren...
Jeg må innrømme at jeg fikk litt prestasjonsangst da jeg skulle skrive denne lista. Det er sikkert masse mer jeg gleder meg til, men så ble det liksom en liste over hva jeg gleder meg til når sommeren kommer. Men det er jo det jeg gleder meg mest til i hele verden. Vår og sommer.

Ingen kommentarer: