tirsdag, januar 02, 2007

No more champagne...

Ja, så skriver vi 2007, folkens. Nyttårsfeiringa er over og går inn i historien som en vanlig kveld med litt ekstra god mat og pene klær, men ellers ikke så spesiell. "Det året det regna" kan også bli ny betegnelse på nyttårsften 2006/2007. Eller kanskje det blir så vanlig at vi ler av det om noen år og sier "husker du hvor uvanlig det var at det regna på nyttårsaften?" Ikke vet jeg. Like lite som jeg vet hva som vil skje i året som kommer. Jeg håper at jeg får noen store ting på plass. Leilighet hadde vært fint. Eller jobb. Jeg må jo ha jobb for å få leilighet. Fast jobb. Det er vel det jeg ønsker meg mest av 2007. Jobb og leilighet. Og hvis den som sitter og bestemmer alt dette kan slenge inn en mann til meg også, så hadde det unektelig vært litt hyggelig.

Jeg er stor fan av nyttårsaften, og jeg liker tanken på at et nytt år akkurat har begynt. Det ligger en optimisme i det å være på begynnelsen, man kan slette gammelt grum sog begynne helt på nytt igjen. Selvsagt kan man det ellers også, men det er liksom enklere, da, når året ligger blankt og ubrukt foran deg. Så går det noen uker, året er ikke like nytt lenger og det er ikke lenger nytt og spennende å tenke på alt som ligger foran det og hva det nye året vil bringe. Det er blitt for gammelt og ikke så lovende.

Jeg ønsker meg store ting av 2007. Dette er året alt må skje. Alt skal skje. Men, jeg gleder meg til de små tingene også. Is på Aker Brygge til sommeren, utepils på Grønland når den første vårsola titter fram, sjerneklar himmel og vinterfrost (det må jo komme) og kanskje en snøball eller to. Det må jo bli vinter. Jeg håoer bare ikke den kommer i mars. Og så håper jeg på en liten flørt. Jeg trenger litt spenning snart.

Ingen kommentarer: