torsdag, desember 02, 2010

Ending on a high note part II

Så, på tirsdag var jeg altså på konsert med a-ha i Spektrum. Den var fan-fucking-tastic. Lyden var så som så, men who cares? Det var a-ha for pokker, siste sjanse EVER til å se dem (med mindre, selvsagt, de bestemmer seg for å komme tilbake. Igjen.).

Pappa spanderte både t-skjorte og program, og i programmet var det en oversikt over turneer de har vært på og album de har kommet med. Der lærte jeg at det faktisk er omtrent akkurat 20 år siden min første konsert, a-ha i Spektrum 14. januar 1991. Hvilket betyr at jeg var yngre enn jeg trodde, bare åtte var jeg da jeg tråkket mine barnesko i hovedstadens storstue for første gang. Og ikke nok med det, den konserten var den første som noensinne var i Spektrum. Huh. Så gikk det ca ti år før jeg var på konsert med a-ha igjen, Valhall i mars 2000. Og nå, altså, Spektrum igjen, desember 2010. Hva skal jeg finne på i 2020?!

Crying in The Rain. Min inngangsport til a-ha, og den første sangen jeg kunne på engelsk. Jeg må innrømme at jeg nesten felte en tåre da de spilte den nå. Ab fab, som de sier. Jeg elsker den like mye fremdeles, 20 år etter.

Cry wolf, OOooh! I 1991 kunne jeg den ikke spesielt godt (jeg hadde stort sett bare hørt på East of the sun, west of the moon-albumet. Igjen og igjen. Og igjen.), men et av mine sterkeste minner fra den konserten er at jeg inderlig skulle ønske jeg hadde hørt den flere ganger. Og nå har jeg hørt den. Mange ganger. Så nå, da den kom, var jeg forberedt. Og fan. Ooooh!

Akk, jeg kunne skrevet side opp og side ned. Fabulous.

Ingen kommentarer: