torsdag, september 30, 2010

Hverdagen er bare skole.

Ahhh, that warm, fuzzy høstferie feeling. For første gang på maaange år kan jeg si at jeg gleder meg til høstferien! Som (vikar)lærer har jeg altså privilegiet av å ha høstferie. Selvsagt betyr det egentlig for meg bare en uke uten jobb og altså uten inntekt, men samtidig også uten dårlig samvittighet over ikke å jobbe. MEN, det eneste denne ferieuka igrunn gir meg er mer tid til å jobbe med det jeg egentlig driver med for tiden, nemlig registudiene. Ble i dag minnet på av en kollega (han er skikkelig lærer altså, ikke sånn papplærer som meg) at jeg faktisk har tre skoler å forholde meg til for tiden. Skole som jobb, skole som studier og skole som hobby. Dæven. Sto det "Jeg hater skolen!!" på bøkene mine for 15 år siden? Isåfall har jeg driti meg skikkelig ut.

Hvor er jeg?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Refleksjoner av hverdagen med en særdeles artig vri i historisk perspektiv ... bra litjsøs ;-)

Vigdis sa...

haha, du har gjemt deg bak brillene til høyre ;)

så artig å finne bloggen din igjen. hadde glemt den helt av etter pc-bytte og slikt. men fra nå kommer jeg til å følge med... registudent og greier? så artig! håper du har det veldig bra og koser deg maks i storbyen din. jeg var lærer i vinter/vår (også på min gamle barne- og ungdommskole), og fikk nyte godt av både vinter- og påskeferie. men da alle mine kolleger tok sommerfeire begynte jeg i ny jobb...